.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتخابات شگفتی ساز؛ ایرانیان در کانون توجه جهانیان
عقیل امامی *
انتخابات شگفتی ساز؛ ایرانیان در کانون توجه جهانیان

شمال نیوز: برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با مشارکت افزون بر ۴۰ درصدی ، اوج بلوغ سیاسی مردمی و استحکام مردم سالاری دینی در کشور را نمایان کرد.

 

بی گمان در شرایطی که به دلیل هجمه سنگین رسانه های معاند خارجی و برخی بلندگوهای داخلی علیه مشارکت مردم بابصیرت کشورمان،  این انتخابات به دغدغه جدی برای دلسوزان ویاران انقلاب بدل شده بود، ۱۱اسفندماه ایرانیان با حضور وصف ناپذیردر شعب اخذ رآی بر امواج سهمگین یاُس آفرینان غلبه کرده و یکبار دیگر با لبیک به ندای امام المسلمین خطر هولناکی را از سپهر سیاسی کشور دور کردند که حقیقتا واجد تقدیر وقدر شناسی است.

 

این انتخابات از سویی بواسطه شرایط حساس منطقه ای و جهانی و نیز دشواری معاش تحت تاثیر تحریم های فزاینده استکبار در کانون توجه رسانه ها و دولتهای خارجی و محافل سیاسی داخلی قرار داشت و حضور معنادار مردم در پای صندوقهای رای نشان داد که مردم با اراده ایران اسلامی با استقلال عمل و ایستادگی پای آرمان های پرشکوه انقلاب علی رغم مضایق، کمبودها و دشواریها در همه عرصه های پیشتازانه شگفتی می آفرینند.

 

بی تردید ۱۱اسفندماه امسال نقطه عطفی در تاریخ پرفرازو نشیب کشورمان ودر دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می‌رود تا همگان با نگاه غرورآفرین به برگ های زرین تاریخ خونرنگ انقلاب اسلامی، عظمت حضور و مشارکت معنادار خود در عرصه پیشرفت و بالندگی را نظاره کنند و البته این مهم نیازمند بازمهندسی مولفه های اثربخش پیشران فرهنگی و آرمانی در سپهر سیاسی کشور است.

 

از سوی دیگر تبلور اراده میهن پرستانه ایرانیان در پاسداری از امنیت ملی و استقلال سیاسی در انتخابات ۱۱اسفندماه نکته با اهمیت دیگری است که ضرورت توجه جدی به آن نباید در میانه تحلیل های دیگر مورد غفلت قرار گیرد.

 

پرواضح است نتیجه حضور فعال مردم در این صحنه سرنوشت ساز و شکل گیری مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قوی در موعد مقرر فراتر از انتخاب چهره های سیاسی و مذهبی برای راهیابی به خانه ملت  و خبرگان اهمیت مضاعف دارد که آن نیز با توجه به صف بندی های سیاسی درخور توجه است.

 

اینک با توجه به اعلام نهایی نتایج این انتخابات از سوی وزارت کشور و پایان رقابتهای انتخاباتی اصل محوری تمرکز جدی بر نظام مسایل کشور و مشکلات عرصه حکمرانی است که به نظر می رسد در این زمینه باید با همفکری، همدلی و همپایی جمعیت نخبگانی و تأثیر گذاران روند توسعه کشور این مقوله اساسی به دستور کار مشترک همه جریان ها و طیف های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود و از این طریق ریل گذاری درست ومنطبق با ظرفیت های قانونی و ملی شکل گیرد.

 

* تحلیلگر مسایل سیاسی و اجتماعی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.268 seconds.